Moja večerná pleťová rutina

6/13/2017 06:30:00 PM



Príjemný utorkový podvečer prajem. V sobotu ste si na blogu mohli prečítať niečo o mojej rannej pleťovej rutine. Dnes sa dostávame k druhej časti mojej pleťovej rutiny a to k rutine večernej. Oproti rannej tú mám trochu viac produktov, pretože večer sa snažím predsa len o pleť trochu viac postarať. Preto si pripravte nejaký dobrý čaj, kávu alebo drink, dnes to bude na dlho :)





Začíname samozrejme takou klasikou, ako je odlíčenie. Na odličovanie preferujem už zopár rokov micelárne vody. Striedam rôzne druhy a značky, aktuálne používam micelárku od Yves Rocher Sensitive Végétal, ktorá je určená na citlivú pleť. Pred časom som Vám písala recenziu na jej zelenú sestru Sébo Végétal, ktorá je určená na pleť zmiešanú a mastnú. K ružovej som sa dostala náhodou, dala mi ju mamka, lebo jej dráždila pleť. Popravde, vôbec netuším ako je to možné, lebo táto micelárka je neskutočne jemná. Je to akoby som si čistila pleť čistou vodou. Nedráždi a odličuje úplne famózne, hoci niekedy si nevie poradiť so špirálou alebo gélovou očnou linkou. Má klasické balenie, je priehľadná a neparfémovaná. V zložení obsahuje výťažky z rastliny Sigesbeckia Orientalis, ktorá by mala pleť upokojovať. Predáva sa v dvoch veľkostiach 200 a 390 ml za 5,20/6,50e.


Po odlíčení si vždy zvyknem pleť aj umyť. Osobne obdivujem ženy, ktoré si tvár neumývajú, ja by som nemohla :). Na večerné umývanie už nepoužívam gél, ale Africké čierne mydlo od značky Akamuti. Mydlo sa skladá len zo 4 ingrediencií: zmydelnené bambucké maslo, zmydelnený kokosový a palmový olej a kakaové maslo. Mydlo sa tradične používa pri problémoch s pleťou ako sú ekzémy, akné či psoriáza a dá sa použiť aj ako šampón. Ja ho používam len na tvár a toto 130 g balenie už mám neskutočne dlho. Je pravda, že na umytie ho fakt stačí "štipka". Má takú svetlú, hnedastú farbu a vonia typicky mydlovo. Nie je úplne tuhé ako klasické mydlá, ale mne pripomína skôr surové cesto na koláč. Dobre pení a na pleti vytvorí taký mydlový film, ktorý sa ale v pohode dá zmyť. Pleť je po použití čistá, jemná na dotyk a nie je vysušená. A fakt vydrží večnosť. 130 g balenie sa dá kúpiť za 6,15e (teraz som pozerala eshop a aktuálne sa zmenilo zloženie a v mydle sa nachádza už len bambucké maslo, kokosový olej a kokosové škrupiny).


Ďalšou súčasťou večerného rituálu starostlivosti o pleť je kvetinová voda. Aktuálne ešte stále používam ružovú vodu od Purity Vision, ktorej recenziu nájdete TU. Pomaličky sa už ale dostávam k jej dnu a vymením ju za kadidlovú. Ružová voda je pomerne univerzálne využiteľný produkt, ja ju používam najmä na dočistenie pleti a na jej tonizáciu. Super je však aj na drobné poranenia, lebo zmierňuje zápaly a pomáha regenerácií pokožky. A okrem toho existuje ešte kopa ďalších spôsobov jej využitia. Keďže je ružová, vonia aj pomerne intenzívne po ružiach. Priznám sa, že som si ju dosť obľúbila a určite si ju kúpim opäť. Sklenené balenie s rozprašovačom a objemom 100 ml kúpite za cca 9e.



Zhruba 2-3x do týždňa sa snažím do večernej rutiny pridať ešte nejaký produkt špeciálnej starostlivosti. Buď peeling alebo pleťovú masku, väčšinou sa snažím maskovať, ale niekedy nemám čas a vtedy prichádza na rad peeling. Aktuálne používam peeling, ktorý som dostala ako darček na Vianoce od kamošky. Je to kombinácia levandule a slezu od značky Juda Jakoba. Peeling sa nachádza v sklenenej dóze s korkovou zátkou. Po otvorení zacítite výraznú bylinkovú vôňa, najmä levandule. Osobne netuším, ako vonia slez :). Konzistenciou je produkt ako olejová pasta, cítiť v nej kúsky rastliniek a kryštáliky morskej solí. Peeling pleť pekne vyčistí a osvieži. Jedinú výhradu mám k obsahu oleja, ktorý ja v pleťovke až tak nemusím. Našťastie, dá sa dobre zmyť. Balenie má 100 g, cenu neviem, lebo som ho v eshope nenašla. Zrejme sa už nevyrába.



Pleťové masky striedam a skúšam veľmi rada. Prevažne si kupujem tie, ktoré sú čistiace a určené pre mastnú a problematickú pleť. Jedna, ku ktorej sa ale pravidelne vraciam je Herbaphoria od slovenskej značky Soaphoria. Plnú recenziu nájdete TU. Je to nadupaná zmes ílov a bylín, ktorá pokožku čistí, regeneruje, tonizuje a vracia jej rovnováhu. Konzistencia je hustá, až gélová a vonia úžasne bylinkovo. Po nanesení na pleť mierne chladí. Efekt je skvelý. Pleť je čistejšia a jemnejšia na dotyk. 120 ml balenie (už je nové, plastové) sa predáva za necelých 12e.



Záver starostlivosti o pleť patrí krémovaniu a doplnkom. Ako prvý používam gél na očné okolie, o tom ste si mohli prečítať v článku o rannej rutine, takže ho dnes podrobnejšie rozoberať nebudem. Aktuálne striedam večer dva výrobky na pleť. V tie dni, keď použijem peeling alebo masku,pleť krémujem prírodným krémom Beautiful Face od MakeMeBio, recenzia TU. Tento krém ma v prvom rade zaujal pekným skleneným balením. Zloženie bolo pre mňa šokujúce, lebo krém má prívlastok "ľahký". Ono, čakala som nejakú jemnú emulziu, no v tomto prípade ide o pomerne hustý, našľahaný krém, ktorý v zložení obsahuje vosky, bambucké maslo a rôzne oleje. A to sa ja olejov na pleti bojím jak čert. Za ten čas, čo ho používam som sa s krémikom už zžila a nanášam ho zásadne len večer, lebo na pleti po ňom zostáva jemne mastný film. A to samozrejme nerobí dobrotu pri použití makeupu, ktorý potom stráca výdrž. Pleť je po jeho použití vyživená a hydratovaná. Balenie je obrovské, má objem 60 ml. Kúpite za cca 11e.


V tie dni, kedy masku nepoužívam vymením krém za Bioderma Sébium Sérum. Ide o produkt, ktorý je určený opäť na problematickú pleť a má pomáhať hojiť existujúce nedokonalosti a mal by pomáhať aj s jazvičkami po akné. Predáva sa v bielej tubičke s tenkým aplikátorom. Konzistenciou ide o priehľadný gél s celkom príjemnou parfumáciou. Mal by sa používať obdeň na vyčistenú pleť. Na pleť sa dobre aplikuje a rozotiera. Po nanesení doslova cítiť, že pracuje, lebo tak jemne akoby "štípe". Je to ale zvládnuteľné, a trvá to len zopár minút. Efektivita proti nedokonalostiam je výborná, pomáha liečiť a zmenšovať nedokonalosti (tie rozvinuté aj tie sa rozvíjajúce). Bohužiaľ, nejaký špeciálny efekt proti jazvičkám nepozorujem ani po dlhšom používaní. 40 ml balenie stojí cca 15e.


No a na záver tu mám ešte lokálnu starostlivosť. O sére Antakné od Bione Cosmetics som už písala dávnejšie TU. Ide o sérum, ktoré obsahuje čajovník a kyselinu azelaovú a je určené na každodenné používanie proti nedokonalostiam. V podstate používanie by malo byť podobné ako u Sébium Séra a tiež som ho predtým používala plošne na celú pleť. Od toho som kvôli pocitu vysušenia pleti upustila a používam ho len lokálne na nedokonalosti, ktoré pomáha zhojiť. Má veľmi riedku gélovú konzistenciu a vonia výrazne po čajovníku. Nedokonalosti pomáha vysušiť a zahojiť. Na jeho efektivitu nemôžem povedať ani jedno zlé slovo. Balnie 80 ml ja kupujem za cenu okolo 4e v jednom miestnom obchodíku.

vrchný riadok: Bioderma Sébium Sérum, Bione Antakné, Make Me Bio Beautiful Face
spodný riadok: Akamuti Africké čierne mydlo, Soaphoria Herbaphoria, Juda Jakob Levanduľa a slez

Ako vyzerá Vaša večerná rutina? Aké sú Vaše obľúbené produkty? Používate/poznáte niečo z týchto produktov? 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Ja som s prichodom slnecnych dni tuto Biodermu odlozila. Pouzivat ju budem az v jeseni. Obsahuje kyselinu glycolovu a ta sa so slnkom nemusi. Je tam riziko vzniku pigmentovych skvrn.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za upozornenie! Nevedela som to :O

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017