Letné zábavky

8/12/2017 06:30:00 PM

letná oáza pohody

Vitajte pri dnešnom oddychovom článku. Ja som zrejme práve na svadbe, tak držte prsty, nech nám tam nie je veľmi horúco. Dnes mám pre Vás takú mini rekapituláciu posledných týždňov plus jednu kultúrnu pozvánku.

nová mačka, ktorá sa objavila u nás doma 

Pracovne som posledné dva mesiace trávila na detskom oddelení, kde mám povinnú dvojmesačnú cirkuláciu. Musím povedať, že je tam fajn, hlavne kolektív je skvelý. Cítim sa tam dobre a rada tam vždy v piatok chodievam. Inak sú dni v práci skôr stereotypné, akurát som sa pomaly pustila do špecializačnej práce, ktorú budem potrebovať ku špecializačnej skúške budúci rok. 

romantická lavička v Leviciach

Kultúrne som sa však mala výborne, hoci tých možností bolo trochu menej,keďže v lete sa všeobecne organizuje menej udalostí. Bola som však na perfektný koncert srbskej kapely Neozbiljni Pesimisti. Boli ste niekedy na takýto pravý balkánsky "bašavel"? Ak nie, prudko odporúčam, bolo to geniálne. Celé dve hodiny som vkuse tancovala a domov som šla taká mokrá, že som schytala angínu. Bohužiaľ, mali sme na ten víkend naplánovanú túru v tatrách a aquapark a kvôli tomu sme to museli vynechať. 


Okrem koncertu sa v Bardejove otvárala zrekonštruovaná synagóga, ktorá má teraz slúžiť ako kultúrne centrum. Ako prvá akcia sa tam uskutočnila dynamická prezentáciu Pecha Kucha Night, ktorú určite poznáte z mnohých slovenských miest. Niekoľko týždňov na to sme mali tú česť na diskusii Reflektor hostiť Petra Juhása, ktorý sa venuje historickým jazykom, ich prekladom a skúmaniu. Ďalšia skvelá diskusia bola o tom, ako chrániť demokraciu pred extrémizmom s pánmi Mesežnikovom, Bránikom a Hunčíkom. A pomerne nedávno bol u nás na literárnom večeri BodKa predstaviť svoj nový román Trol Michal Hvorecký. Môj drahý dokonca mal toto leto po cca asi dvoch rokoch aj vernisáž svojich prác, tentokrát Linorytov. A absolvovala som jednu skvelú svadbu v Leviciach. S kúpaním počas horúcich dní to bolo horšie a k vode som sa dostala len raz. A tiež som sa aj kvalitne spiekla. 

Pecha Kucha Night

Pecha Kucha Night

otváračka synagógy

otváračka synagógy

diskusia Ako brániť demokraciu pred extrémizmom

diskusia Reflektor o jazykoch

otvárame drahého výstavu Linorytov

čítačka Michala Hvoreckého

V kine som bola len raz a to na slovenský film Špina, ktorý ma veľmi príjemne prekvapil a bola som s ním po návšteve kina spokojná. Ak ste nevideli, jednoznačne odporúčam. Rieši tématiku sexuálneho zneužívania a typických mýtov o znásilnení s ktorými sa stretávame. Skôr som sa zapozerala do seriálov. Tentokrát som stihla pozrieť celého Hannibala a pustila som do Riverdale. Samozrejme, začala ďalšia séria Hry o tróny, s ktorou trávime pravidelne každý pondelkový večer. 

fotenie na Levickom hrade

zo svadobnej výzdoby

kradne tortu z páleného cukru

Počas júla ma zastihla správa o smrti frontmana skupiny Linkin Park, ktorý bol "hrdinom" môjho dospievania. Hudbu Linkin Park som milovala a milujem ju doteraz. Prekvapilo ma, ako ma dokázala zasiahnuť smrť niekoho, koho som vlastne osobne ani nepoznala. Stále som presvedčená o tom, že samovražda nie je riešenie akéhokoľvek problému či psychického utrpenia. Vždy sa máte na koho obrátiť a preto Vás prosím, ak sa trápite, nehanbite sa a vyhľadajte pomoc! 


A na záver mám pre Vás ešte jednu pozvánku. Budúci piatok a sobotu sa u nás v bardejovskom kultúrno-komunitnom centre Bašta uskutoční piaty ročník multižánrového festivalu Ružový Bicykel, na ktorého fungovaní sa aj ja osobne kúsok podieľam (budem predávať vstupenky, nezabudnite ma pozdraviť :)). Počas týchto dvoch dní nás čaká pestrá zmes programu, napríklad divadlo pre deti aj dospelých, koncerty kapiel Papyllon, Fresh out of the bus, Genuine Jacks či speváčky Katarzie. Tešiť sa môžete aj na diskusiu o darcovstve kostnej drene, či na diskusiu o móde s mladými slovenskými tvorcami (Ushyté) či na módne workshopy. Radi Vás tam všetkých uvidíme. Viac info nájdete v udalosti na FB TU


Aký mesiac ste mali Vy? Ako ste trávili a prežívali posledné dni? Teším sa na Vaše komentáre! 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Koukám že jsi měla léto nabyté. No, ještě zbývá nějaký čas tak je potřeba si ho užít. Smrt frontmana skupiny Linkin Park mě taky nemile překvapila ale to už tak bývá když se začne s drogami a člověk je v neustálých depresích..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bojím sa, že už toho veľa nestihnem, keďže najbližšie dni ma čakajú snáď už len povinnosti.
      Inak s tými drogami by som to nehrotila. Pokiaľ viem, Chester bol už dlhšiu dobu "čistý" a depresie mával aj dávno predtým, keďže už ako dieťa si zakúsil sexuálne zneužívanie. Drogy mohli byť spôsobom zvládania vnútornej bolesti a aj následného vzniku ďalších depresií (pri absťákoch a pod). Z mojej skúsenosti, sa však závislým väčšinou po dlhšej abstinencii od návykových látok zvykne nálada ustáliť a dokážu fungovať... A ak aj nie, vždy existuje účinná liečba antidepresívami a psychoterapiou.

      Odstrániť

Ďakujem za vaše komentáre ♥♥♥

Používa službu Blogger.

Celý obsah blogu, všetky moje fotografie a text sú chránené autorskými právami. Nesmú byť použité alebo šírené žiadnym spôsobom bež môjho výslovného súhlasu. Owl Heaven 2011-2017

Whole blog content, all of photographs and text are copyrighted and all right reserved. They may not be used or reproduced any way without my permission. Owl Heaven 2011-2017